Nobeli tillhandahåller tjänster inom business support och hjälper sina kunder med allt från lönehantering och inköp till säkerhetsrådgivning och arkivtjänster. Nobeli var i stort behov av ett smidigare och mer effektivt sätt att hantera sina kunders löneärenden. Nethouse fick uppdraget att se över processerna och systemen, vilket resulterade i ett kundunikt webbaserat ärendehanteringssystem.
Ärendehanteringen hos Nobeli var spretig och det saknades ett strukturerat sätt att spara bland annat ärendekommunikation på. Det var därför svårt att leva upp till kravet på dokumentering och arkivering av lönegrundande material.
Nethouse förstod tidigt att Nobeli behövde en samlad kontaktväg för alla ärenden, där dokumentering och arkivering var integrerat från start. Det skulle innebära tidsvinster för Nobelis medarbetare och en ökad kvalitetssäkring.
Arbetet har skett i etapper eftersom behov i regel förändras efter hand som lösningen växer fram. Det här gjorde vi konkret:
Utvecklingen av ärendehanteringssystemet skedde under våren, testades under sommaren och sjösattes skarpt på hösten samma år. Inom några månader kunde Nobeli räkna hem den ekonomiska investeringen. Andra konkreta effekter av det nya ärendehanteringssystemet är:
”Nethouse sätt att jobba i etapper har passat oss perfekt. Vi har kunnat jobba hands-on utan att tappa långsiktigt fokus. Responsen från våra kunder är mycket positiv. När våra kunder säger att ”det här är det bästa som hänt”, så kan vi inte vara annat än nöjda med Nethouse och den här lösningen.”
Nina Forsberg, affärsenhetschef för lön på Nobeli
Kontakta Ola Elmvik, affärsutvecklare på Nethouse | 070-683 08 67 | ola.elmvik@nethouse.se