Vi effektiviserade Green Cargos kundtjänst med en RPA-lösning

Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik i Skandinavien. Ett stort antal kunder med tillhörande transporter ställer stora krav på företagets tillgänglighet och service i kundtjänst.  De hade svårt att hinna med alla ärenden och samtidigt växa i rätt takt. Men hjälp av Nethouse implementerades en RPA-lösning som kunde effektivisera deras kundtjänst och som gav möjlighet till snabbare tillväxt.

Utmaningen

Ett växande antal kunder är mycket glädjande men det ökade också belastningen på Green Cargos kundtjänst avsevärt. De hade svårt att hinna med antalet ärenden och att växa i rätt takt blev en stor utmaning för företaget.

Lösningen

Nethouse verksamhetskonsulter gick igenom flöden och rutiner för hur Green Gargos kundtjänst arbetade. De identifierade en stor effektiviseringspotential med en implementerad RPA-teknik (Robotic Process Automation). Att installera en mjukvarurobot skulle frigöra resurser och ge möjlighet till snabbare tillväxt med oförändrad servicenivå.

Resultatet

Nethouse arbetar kontinuerligt med effektivisering av Green Cargos kundtjänst. Det faktum att roboten arbetar sida vid sida med människor i befintligt system och i samma gränssnitt gör driften extra smidig. Beroende på vad det är för ärende som kommer in slussas de som lämpar sig för roboten att arbeta med automatiskt dit. Roboten är exakt och effektiv och kan klonas till fler i takt med att belastningen ökar. Nethouse driftar idag hela Green Cargos RPA-lösning.

 

“Efter att ha utvärderat flera olika RPA leverantörer har vi nu tillsammans med Nethouse börjat bygga upp en modern driftmiljö. Vi ser stora automatiseringsmöjligheter för Green Cargo där vi kan utnyttja Nethouse erfarenhet på området. Att vi valde att samarbeta med Nethouse beror på deras vana och erfarenhet av avancerade RPA projekt.”

Kenneth Isacsson, Service Owner på Green Cargo IT.

 

Vill du veta mer?

Kontakta Mattias Johnsson, systemutvecklare på Nethouse | 076-840 02 34 | mattias.johansson@nethouse.se

 

Dela