Kundcase

Läs om hur vi på Nethouse hjälpt våra kunder genom långsiktiga samarbeten i projekt.

Diös är det marknadsledande och största börsnoterade fastighetsbolaget i Norrland. De behövde hjälp med att optimera sin tid och började spana på om RPA, Robotic Process Automation, kunde vara en lösning på deras problem.

Läs mer

Skellefteå Kraft ville ha ett skräddarsytt onboardingsystem. Vi hjälpte dem att skapa ett nytt systemstöd kallat SLUSSEN – nu är det enklare än någonsin att börja jobba hos dem.

Läs mer

Kunden behövde uppdatera sina databasservrar vars support hade gått ut. Vi hjälpte dem med att installera nya instanser av SQL Server och ta över drift och förvaltning – nu har de en stabil miljö som de har kontroll över.

Läs mer

Kunden behövde en mer pålitlig databasplattform. Vi hjälpte dem med att rita upp en framtidssäkrad plattform, byggd på de senaste versionerna av SQL Server och operativsystem.

Läs mer

Nethouse vill bidra till samhällsutvecklingen. Det gör vi genom att hjälpa forskare att skapa produkter och tjänster. I fallet Embrace hjälpte vi forskare vid Örebro Universitet att bygga ett digitalt stöd för Brottsförebyggande Rådet.

Läs mer

Kunden hade problem med lönsamhet och uppföljning av KPI:er. Vi hjälpte dem att påbörja sin resa mot att bli helt datadrivna genom en Business Intelligence-lösning. Nu har kunden ökat sin lönsamhet genom en enkel ekonomi- och verksamhetsuppföljning.

Läs mer

Green Cargos växande antal kunder ökade belastningen på deras kundtjänst. Vi hjälpte dem genom att införa en RPA-lösning, en robot som arbetar sida vid sida med människor i befintligt system, vilket effektiviserade deras kundtjänst.

Läs mer

Spelinspektionen har uppdraget att licensiera svenska spelbolag. Spelbolagen måste möjliggöra för användaren att stänga av sig från spel. Vi hjälpte Spelinspektionen att bygga spelpaus.se. Systemet hanterar stora datamängder, med krav på korta svarstider och hög driftsäkerhet.

Läs mer

LKAB köpte in övervakningssystemet SolarWinds Orion. De behövde hjälp med att både sätta upp och anpassa systemet efter deras behov. Vi hjälpte dem att modifiera systemet, skapa effektiva flöden och har även bistått med löpande anpassningar och teknisk support.

Läs mer