Effektiv leverans av hårdvara till Synsam

En lång relation till Synsam, ett nära samarbete med Synsams IT-support samt en kännedom kring hur butikerna är uppbyggda är grunden för att Nethouse kan skapa en effektiv leverans av hårdvara. Allt för att alla nödvändiga funktioner i samtliga butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland ska fungera. Det finns en låg rad viktiga funktioner för att skapa en effektiv leverans av hårdvara:

  • Ett utvecklat partnerskap med Dell
  • Ett nära samarbete med Synsams IT- och etableringsorganisation
  • Flera distributörer för specialutrustning
  • Vana av att jobba med IT-infrastruktur på plats i butikerna
  • Datorer och servrar konfigureras av Nethouse innan de skickas till butik

 

Partnerskap med Dell

Basen i butikerna är uppbyggda kring Dells sortiment, då handlar det om datorer, skärmar, tangentbord och möss som används i kassor, undersökningsrum och verkstäder. Servrar som driver alla system och switchar som skapar trygga nätverk. Där har Nethouse ett partnerskap med Dell och en tydlig dialog tillsammans med Synsam. Utöver det kompletteras butikerna med tillbehör som bland annat skrivare och handscannrar. Nethouse finns med tidigt i processen för att säkerställa att butikerna får rätt standard. Dessutom jobbar våra IT-konsulter på plats i butikerna med installation och uppsättning av all IT-utrustning vid öppning av nya butiker.

Vill du veta mer?

Har du frågor och funderingar kring vår leverans eller hur Nethouse kan hjälpa dig? Kontakta Jonas Olsson som är kundansvarig för leveransen av hårdvara till Synsam eller kontakta oss via formuläret.

Jonas Olsson

Senior IT-strateg

+46 70 547 65 37 jonas.olsson@nethouse.se

Fyll i dina uppgifter här så kontaktar vi dig!

Jag godkänner Nethouse personuppgiftspolicy(Required)