Vi effektiviserade Green Cargos kundtjänst med en RPA-lösning

Green Cargo är en hållbar logistikpartner och en viktig aktör för skandinaviskt näringsliv. Deras verksamhet växer, vilket är positivt, men det skapar även en stor belastning på deras kundtjänst. Med tiden blev det allt svårare för dem att hinna med alla ärenden och de kunde inte längre växa i den takt som de önskat, då tog de kontakt med oss för att få hjälp.

För att lösa utmaningen började vi med att låta våra verksamhetskonsulter se över kundtjänstens flöden och rutiner, för att få en god uppfattning om hur denna fungerade. Konsulterna föreslog att kundtjänsten skulle införa en mjukvarurobot, då en robotiserad processautomatisering (RPA) skulle frigöra resurser.

En robot-kollega

Roboten arbetar sida vid sida tillsammans med de anställda i kundtjänsten, i Green Cargos nuvarande system och gränssnitt. Roboten ersätter inga mänskliga medarbetare, utan tar hand om den typ av ärenden som den är lämpad för. De som arbetar i kundtjänsten kan då fokusera på mer komplexa och tidskrävande ärenden. Roboten är exakt, effektiv och kan arbeta dygnet runt och klonas om belastningen kräver det. Kundtjänsten kan därmed hantera fler kunder med samma resurser, vilket ger medarbetarna roligare och mer omväxlande arbetsdagar.

Ökad effektivitet

Innan Green Cargo tog kontakt med Nethouse hade de utvärderat flera andra RPA-leverantörer. Anledningen till att de valde oss var främst på grund av vår kompetens och erfarenhet.

 

– Vi ser stora automatiseringsmöjligheter för Green Cargo där vi kan utnyttja Nethouse erfarenhet på området. Att vi valde att samarbeta med Nethouse beror på deras vana och erfarenhet av avancerade RPA-projekt, säger Kenneth Isacsson, Service Owner på Green Cargo IT.

 

Med hjälp av roboten har Green Cargo effektiviserat sin kundtjänst, vilket har gett möjlighet till en snabbare tillväxt. Idag sköter Nethouse hela Green Cargos RPA-lösning och arbetar kontinuerligt med effektiviseringen och vidareutveckling av deras processer. De har för närvarande fyra robotar som totalt hanterar 10 olika processer inom bolaget.

Vill du veta mer?

Eller har du frågor eller funderingar kring hur Nethouse kan hjälpa ert företag? Använd då vårt kontaktformulär så återkopplar vi med svar på dina frågor.

Fyll i dina uppgifter här så kontaktar vi dig!

Jag godkänner Nethouse personuppgiftspolicy(Required)