Nethouse hjälper Green Cargos kundtjänst växa utan växtvärk

Våren 2019 blev det klart att vi på Nethouse får förtroendet att arbeta med effektivisering av Green Cargos kundtjänst. Tillsammans arbetar vi nu med utveckling av mjukvarurobotar för att med hjälp av Robotics Process Automation (RPA) effektivisera kundtjänstens arbete med målet att frigöra tid. Tid som kan användas till att arbeta med ytterligare värdeskapande tjänster till Green Cargos kunder.

En robot arbetar sida vid sida med personalen i kundtjänst. Beroende på vilken typ av ärende det är slussas det automatiskt vidare till antingen roboten eller till kundtjänstpersonalen. Om roboten får ärenden den eventuellt inte klarar av att hantera slussas dessa tillbaka till personalen. Genom att löpande utvärdera resultaten kan vi kontinuerligt vidareutveckla roboten.

Det finns många fördelar med RPA. Roboten klarar av en högre kapacitet eftersom den arbetar dygnets alla timmar vilket i sin tur frigör resurser. Den är också exakt, konsekvent och lätt att skala upp i takt med att belastningen ökar.

Nethouse kommer att ansvara för drift av Green Cargos RPA-lösning. I uppdraget ingår också anpassning, förädling samt automation av ytterligare processer där det bedöms lämpligt.

Är du intresserad av att veta mer om RPA och hur Nethouse kan hjälpa dig?
Kontakta vår RPA-expert Fredrik Hörström på fredrik.horstrom@nethouse.se eller 0730-43 09 64

Dela