Ta ett självklart kliv med hjälp av rätt teknik på rätt plats

Vi jobbar med affärskritiska lösningar. Det är där vi är som bäst. Vi har kunskapen och engagemanget som krävs för att göra verklig skillnad för våra kunder med hjälp av smart teknik. Det är i mötet mellan utmaningar, ny teknik och stora idéer som riktigt bra innovation uppstår. Inom tjänsteområdet ledning och strategi hjälper vi dig som kund att bli mer konkurrenskraftig och att förverkliga din fulla potential.

Teknik är kul, men det är vad vi åstadkommer med den som betyder något.

Rätt teknik använd på rätt sätt kan dramatiskt förbättra en verksamhet eller ett företags konkurrenskraft. Oftast leder dessutom ett nytt användande av teknologi till mer än förbättringar av befintliga tjänster eller processer. Många gånger skapas helt nya möjligheter. Att identifiera och utveckla dessa nya möjligheter är ett spännande arbete i sig. Vi är bra på att införa en affärsmässig syn på funktionalitet, arbetsprocesser och metoder.

 

Relaterade kundcase

Nya kommunikationssätt med Lync 2013

När Runsvengruppen AB, med butikskedjan ÖoB, behövde en ny kommunikationsplattform baserad på Lync 2013 så tog man in Nethouse som hjälp. Runsvengruppen har ett behov av att kunna kommunicera mellan butiker och kontor spridda över hela Sverige med möjlighet till olika kommunikationsformer såsom chatt, ljud, video, onlinekonferenser och möjligheten att dela program.

Läs mer

Maria coachar andra till framgång

Just nu jobbar vår kollega Maria Danielsson i ett spännande uppdrag där hon fungerar som bollplank och coach mot vår kunds interna förvaltningsledare. Det övergripande uppdraget handlar om att definiera och etablera ett stort förvaltningsobjekt samt införa en ny styrningsmodell i förvaltningen – pm3. Maria har under att antal år jobbat hos kunden som förvaltningsledare själv, men även som projektledare i olika uppdrag.

Läs mer

Ökad punktlighet och färre driftstörningar på järnvägen

Arbetet med att höja kvaliteten och minska antalet förseningar i järnvägssystemet fortsätter. Ett sätt att komma till rätta med förseningsproblemen är att den som orsakar förseningen får betala för den, genom en så kallad kvalitetsavgift. Hans Stenbacka, chef för affärsutveckling inom verksamhetsområdet Samhälle på Trafikverket berättar.

Läs mer

Kamp mot kylan när Martin & Servera anlitar Nethouse

Samarbetet mellan restauranggrossisten Martin & Servera och Nethouse inleddes redan 2010, när Martin & Servera byggde om sitt lager i Halmstad. Nethouse fick då i uppdrag att hjälpa till i planering och implementering av IT-infrastrukturen för lagret. Sedan dess har samarbetet vuxit. Idag hjälper Nethouse till med flera IT-projekt, bland annat i Umeå, Enköping och Bromma.

Läs mer