Nöjda kunder ger Nethouse toppbetyg

Resultatet i årets kundnöjdhetsundersökning visar att Nethouse inte bara är en kompetent och erfaren moln- och IT-infrastrukturspecialist, utan även levererar andra värden som är viktiga för kunderna. Årets resultat är en fin avslutning på ett händelserikt och redan starkt 2023.

Varje år genomför Nethouse en omfattande kundnöjdhetsundersökning. Resultatet för 2023 imponerar rejält. Ett Net Promoter Score (NPS) som med stor marginal överträffar målet om 50, sticker ut – inte minst i förhållande till branschen.

– För oss inom IT-branschen som jobbar med lösningar som ofta ses som generiska, och sådant som ”bara måste fungera”, är det oerhört glädjande med så här starka resultat. Vi har en uttalad ambition att alltid vara tillgängliga, lyhörda och proaktiva i våra kundrelationer. Det här visar svart på vitt att vår strategi fungerar i det avseendet, samtidigt som vi såklart levererar modern, tillgänglig och säker moln- och IT-infrastruktur, säger Anders Rådman, Chief Commercial Officer.

Utöver ett starkt NPS-resultat så är det tre områden som sticker ut i undersökningen:

  • Har hög kompetens.
  • Har hög kvalitet i sina leveranser.
  • Har ett gott bemötande. 

– Det är områden som vi värderar väldigt högt och som vi vet är grundpelare i att designa och leverera effektiva lösningar som stöttar och utvecklar våra kunders affärer, säger Anders Rådman. 

Läs fler inlägg

Kunderna ger Nethouse toppbetyg igen

Nyhet

Kunderna ger Nethouse toppbetyg igen

I årets kundnöjdhetsundersökning får Nethouse ett mycket fint resultat. Kunderna bekräftar att våra leveranser, i kombination med ambitionen att bygga nära och långsiktiga kundrelationer, är rätt väg. Undersökningen visar att vi är en tillgänglig, lyhörd och proaktiv partner som förstår kundens verksamhet, utmaningar och möjligheter.

Läs mer