Nethouse får toppbetyg för proaktivitet och verksamhets­förståelse i Radars kundnöjdhets­rapport

I en kundnöjdhetsmätning genomförd av Radar placerar sig Nethouse långt över marknadens genomsnitt – särskilt inom proaktivitet, tillgänglighet och verksamhetsförståelse, områden där många i branschen har svårt att möta kundernas förväntningar.

– Enligt Radars årliga leverantörskvalitetsundersökning är proaktivitet och djup verksamhetsförståelse nycklar till riktigt nöjda kunder. Nethouse utmärker sig med toppresultat i båda kategorierna, säger Radar Group som genomfört den oberoende kundnöjdhetsmätningen på uppdrag av Nethouse.

Alla säger att de är bra på kundrelationer – men det räcker inte att säga det, man måste bevisa det i varje kundmöte och varje leverans. Det här resultatet visar att vi är på rätt väg och är ett fint kvitto på att det engagemang och den kompetens våra konsulter och team bidrar med gör skillnad för våra kunder, säger Johan Ripe, vd på Nethouse.

I mätningen jämförs kundernas betyg med marknadsdata från Radars tidigare leverantörskvalitetsgranskningar. Nethouse sticker särskilt ut inom verksamhetsförståelse och proaktivitet – områden som ofta lyfts som branschutmaningar.

”En klar majoritet, 62%, anser att Nethouse har en god förståelse för antingen kärnverksamheten eller hela organisationen, vilket tydligt överträffar benchmarkvärdet på 30 %. Detta indikerar en stark strategisk förankring och proaktivitet i leveransen,” skriver Radar i rapporten.

”Det är tydligt att majoriteten av kunderna anser att Nethouse har god förståelse för deras verksamhet och arbetar proaktivt i samarbetet,” skriver Radar vidare.

Nethouse presterar långt över benchmark inom flera av de områden som kunderna själva anser är viktigast:

  • Kompetens och kvalitet: De två kriterier som kunderna värdesätter allra högst. Inom dessa områden presterar Nethouse bra mycket bättre än benchmark, enligt Radar.
  • Tillgänglighet och samarbetsförmåga: Två områden där Nethouse presterar högt över snittet.
  • Verksamhetsförståelse och proaktivitet: En klar majoritet av kunderna upplever att Nethouse har god förståelse för deras kärnverksamhet. I kombination med ett proaktivt arbetssätt visar det att Nethouse inte bara lever upp till förväntningarna, utan även bidrar till att utveckla och effektivisera kundernas verksamheter.

– Det här resultatet visar att vår starka kultur och vårt sätt att arbeta uppskattas av kunderna. Vi tror att tillgänglighet, lyhördhet och förståelse för kundens verksamhet är avgörande för att kunna leverera de lösningar och de värden som våra kunder behöver, säger Anders Rådman, CCO på Nethouse.

Läs fler nyheter

Nethouse är en av Sveriges bästa arbetsplatser

Nyhet

Nethouse är en av Sveriges bästa arbetsplatser

Nethouse hamnar på plats 17 när Great Place to Work presenterar listan över Sveriges bästa arbetsplatser 2025. Ett resultat som bekräftar vår starka kultur – där lyhördhet, engagemang och kompetens är grunden för hur vi möter varandra och våra kunder.

Läs mer

Vill du veta mer?

Har du frågor om Nethouse, vårt erbjudande eller hur vi kan hjälpa just din verksamhet?

Använd kontaktformuläret eller kontaktvägarna nedan.

+46 (0)770-17 40 00

Kontakt

*” anger obligatoriska fält