För att nå hög säkerhet och kostnadseffektivitet över tid med Azure Integration Services samarbetar Volvohandlarföreningens tillsammans med Nethouse.
Azure Integration Services för 250 Volvoåterförsäljare
För att nå hög säkerhet och kostnadseffektivitet över tid med Azure Integration Services samarbetar Volvohandlarföreningens tillsammans med Nethouse. Här handlar det om att hitta en optimal uppsättning och löpande förvaltning av Azure Integration Services för över 250 Volvoåterförsäljare samt Tanka & Tvätta-stationer i hela Sverige.
Vi är mycket glada över vårt affärssamarbete som präglas av professionalism, öppenhet och en vilja att leverera högsta möjliga nytta över tid. Att vi också har kul på vägen, skadar inte.”, säger Anders Fernqvist, Key Account Manager på Nethouse.
Anders Fernqvist, Key Account Manager på Nethouse
Utmaning
För att möta specifika krav och funktioner från Volvoåterförsäljare och Tanka & Tvätta-stationer använder sig Volvohandlarföreningen av Microsoft Azure Integration Services. Det fanns ingen avsikt att själva bygga upp och utveckla egen kompetens för övervakning och förvaltning av Azure Integration Services. Volvohandlarföreningen sökte därför en erfaren, kompetent och trygg partner som kunde ta ett helhetsgrepp för driften.
Lösning och resultat
För att skapa långsiktighet i samarbetet sattes tydliga ramar för de krav och behov som Volvohandlarföreningen hade – och vad man tror för framtiden. Olika alternativ för uppsättningar av Azure Integration Services identifierades vilket till slut resulterade i en optimala konfiguration för Volvohandlarföreningen.
Under det här arbetet identifierades även ett behov av övervakning med beredskap, drift, support och managering. Allt för att uppnå hög säkerhet och en långsiktig kostnadseffektivitet.
Avtalet i sin helhet omfattar:
Drift av Microsoft Azure Integrations Services.
Övervakning med beredskap, drift och support.
När vi valde leverantör var det viktigt med en bra dialog där vi kände att vi blev lyssnade på. Det fick vi med Nethouse. I vår situation behövde vi få en expertkompetens av en partner som ser oss som en betydande kund. Under åren vi har samarbetat har vi fått leveranser som är enligt förväntningarna, men vi får dessutom viktig vägledning och rådgivning inför beslut. Därför är det viktigt med en partner som har koll på utvecklingen och vad som händer inom områden där vi själva inte är experter.
Tomas Svensson
IT-chef
Volvohandlarföreningen
Om Volvohandlarföreningen
Volvohandlarföreningen bildades 1953 och är en intresseorganisation för ett 50-tal svenska återförsäljare av Volvo personbilar, lastvagnar och bussar samt av Renault och Dacia personbilar och transportbilar. Syftet är att främja medlemmarnas ekonomiska och andra gemensamma intressen som exempelvis rätt IT-stöd.
Vill du veta mer?
Har du frågor och funderingar kring vår leverans eller hur Nethouse kan hjälpa dig?
Använd då vårt kontaktformulär eller kontakta oss direkt.